Alla inlägg den 27 januari 2010

Av miljobloggen - 27 januari 2010 22:44

Vill bara ta tillbaka min pretentiösa inställning till min nya blogg. Har nu bestämt mig för att inte sträva efter att göra den så himla djup som jag hade tänkt. Tar bara lusten ifrån en att skriva. Däremot hoppas jag göra den välskriven, stundtals tänkvärd och framför allt fri från ointressanta inlägg om vem jag såg, hur dags och vad jag åt till kvällsmat.

Av miljobloggen - 27 januari 2010 17:01

Från och med idag kommer ni kunna hitta mig på en ny adress.


Jag har funderat på att byta adress ända sedan de började med reklam här på bloggplatsen. Jag har också känt att namnet på bloggen, miljöbloggen, har varit lite för begränsande ämnesmässigt och en av anledningarna till att jag skriver så sällan.


Den nya bloggen kommer dock ha reklam den med, upptäckte jag, men mer sällan. För återkommande besökare kommer reklamen inte att visas alls. Det har varit svårt att hitta på ett bloggnamn som gör URL-adressen unik, vilket ledde mig till att efter otaliga försök på blogger testa wordpress istället. Ytterligare en anledning till att jag valde wordpress var att sidan också ger större möjlighet att göra bloggen personlig.


Min nya blogg, som heter Simply Sabina (simplysabina.wordpress.com) kommer att vara bredare till innehållet än den här, och vara skriven på engelska (eftersom det skulle vara så himla roligt med en internationell läsarkrets). Jag hoppas ni kan tänka er läsa den ändå. Jag kommer fortfarande att skriva om miljörelaterade saker, liksom om rättviserelaterade ämnen (som fairtrade) men det kommer att lämnas öppet för andra ämnen också. Det övergripande temat kommer dock att vara vad man kan göra för att göra världen till en lite bättre plats att leva på. Det kan lika gärna handla om moraliska frågor i vardagen som om miljöfrågor.


Den här bloggen kommer att finnas kvar och det kan hända att det poppar upp något här i framtiden också men jag kommer att lägga betydligt mer tid på den nya bloggen.

Ovido - Quiz & Flashcards