Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

EU-parlamentsvalet

Av miljobloggen - 7 juni 2009 22:04

Idag gick vi alltså till val (det hoppas jag att du gjorde i alla fall!) och för min del var det första gången! Jättejobbigt!!! Hur ska man veta vad man ska rösta på? Ja, hur ska man egentligen veta vad man tycker!? Jag försökte ta reda på så mycket information som möjligt i förväg men jag vet inte om det hjälpte så mycket och det var med ångest jag gick iväg till vallokalen och la den lilla röstsedeln i kuvertet. Ja, det var Miljöpartiet jag röstade på men jag gillade egentligen inte några av deras kandidater. Carl Schlyter fick dock mitt kryss för han verkade ändå bäst av dem, med störst koll och inflytande. Jag gillade även Ella Bohlin i Kd och det verkar tack och lov som att hon kommer till Bryssel/ Strasbourg även utan min hjälp. Tror att också hon är en stark röst för miljön och för de utsatta i Europa (hon vill bland annat arbeta mot människohandel och ta över f.d EU-parlamentarikern Anders Wijkmans miljöarbete).

Enligt vallokalsundersökningarna ser de ut som om Miljöpartiet nästan fördubblar sitt resultat jämfört med förra valet (11,5 procent). Oavsett om jag anser att jag röstade rätt eller inte glädjer jag mig åt att så många svenskar tycker att miljön är en så viktig fråga! Det tyder ju på att det finns villighet att jag göra förändringar i Sverige och på EU-nivå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miljobloggen - 14 mars 2010 11:05

NY ADRESS: EKOREKOBLOGG.WORDPRESS.COM    

Av miljobloggen - 19 februari 2010 22:43

Hej!   Jag får ingen inspiration till min nya blogg och faktum är att jag saknar att miljöblogga! Men jag vill ändå byta bloggsajt och passar samtidigt på att byta namn på bloggen till Ekorekoblogg eftersom det är mer catchy och säger samtidigt m...

Av miljobloggen - 27 januari 2010 22:44

Vill bara ta tillbaka min pretentiösa inställning till min nya blogg. Har nu bestämt mig för att inte sträva efter att göra den så himla djup som jag hade tänkt. Tar bara lusten ifrån en att skriva. Däremot hoppas jag göra den välskriven, stundtals t...

Av miljobloggen - 27 januari 2010 17:01

Från och med idag kommer ni kunna hitta mig på en ny adress.   Jag har funderat på att byta adress ända sedan de började med reklam här på bloggplatsen. Jag har också känt att namnet på bloggen, miljöbloggen, har varit lite för begränsande ämnesm...

Av miljobloggen - 24 november 2009 20:24


  Var på myrorna idag och letade adventsgrejer till nya lägenheten och gladdes åt mina fynd! En fönsterstjärna i trä (15kr), en elljusstake (25kr), en adventsljusstake (5kr!) och fyra glögglas (5kr/st). Gjorde dock en chansning med tanke på att va...

Skapa flashcards